Loading...
.

BUNUH DIRI BERAMAI-RAMAI

Untuk attention korang sume, ni kes berkaitan Ajaran sesat di Amerika pada tahun 1978 -(Masa tu aku pon tak dilahirkan lagi) sebab aku jumpe info ni pon secara kebetulan kat sini
Info Kumpulan bodoh ni:
Didirikan pada akhir tahun 1970-an, di bawah kepemimpinan Jim Jones, aliran pemujaan ini hidup menyendiri, terpisah dari dunia luar di sebuah hutan di Amerika Selatan. 
Menyedari adanya aduan orang awam, pada tahun 1978, anggota kongres Amerika, Leo Ryan, mengunjungi wilayah Jonestown dalam misi pencari fakta. 
Punca kejadian: 
Ketika Ryan ingin meninggalkan Jonestown,  beberapa anggota aliran pemujaan yang ingin meninggalkan aliran pemujaan itu cuba keluar dari menyertainya, yang sekaligus menjadi kemarahan pada anggota lain. 
Anggota aliran pemujaan melepaskan tembakan kepada mereka yang mencuba meninggalkan aliran pemujaan itu.

Anggota kongres Ryan, tiga orang wartawan, dan seorang anggota aliran pemujaan yang cuba lari, terbunuh. Sebelas orang tercedera. Beberapa jam setelah kejadian, 
pemimpin aliran pemujaan memerintahkan anggota-anggotanya untuk melakukan bunuh            'diri massal' dengan meminum potasium sianida
Kanak-kanak kecil, bayi dibunuh terlebih dulu, dengan racun yang dimasukkan ke mulut dengan sedotan. Setelah itu, lebih dari sembilan ratus orang penganut, termasuk kanak-kanak, meracuni diri mereka sendiri. 






 *Alangkah sadisnya kanak-kanak pon terlibat same,.dek kerana ke#$%* (ape2 yg korang rase patot dikatakan pade mereka) 
Jadi pade mereka yg baru berjinak-jinak dgn ajaran2 yg songsang dgn agama major di dunia ni insaf2 la..jgn jadi cam mereka ni, tak pasai2 mati katak !

0 Kata-kata BijakPandai:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Votes @Pokemat !

Anda seorang Blogger ?

total votes

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More

 
Blogger | Printable Coupons